Istotnym obszarem w trakcie organizacji działań rozwojowych pracowników są antrakty kawowe zwykle określane jako: przerwa kawowa. Najczęściej organizowane są trzy w trakcie dnia roboczego i pozwalają one birącym udział w szkoleniu zregenerować siły.
W trakcie zwykłej przerwy na kawę i herbatę, obsługa sali szkoleniowej zapewnia kawę, herbatę, soki oraz wodę. Z reguły kładzione na stole są drobne chipsy oraz niedrogie słodycze.
Uczestnicy szkoleń w zasadzie nigdy dostrzegają przerw na herbatę w kategoriach pierwszoplanowego wkładu do czasu kursu. Nie dostrzegają, bo nie ma niczego szczególnego nie wyróżniają się niezależnie od miejsca gdzie zaplanowane trening.
Trafiają się jednak przykłady gdzie firma usługowa HR dba o zawartość sali szkoleniowej ale również koncentruje dużo uwagi do przygotowaniu obiadu i przerywników kawowych. W tej sytuacji najczęściej przerwy organizowane są najczęściej w postaci ciągłych przerw na kawę.
W przypadku podobnych przerw owoce, przekąski, soki, kawa herbata, wypieki itp. stale są dodawane przez obsługę centrum szkoleniowego i są w zasięgu dla uczestników kursu przez cały czas jego trwania. Znacząco podnosi to atmosferę wśród uczestników szkolenia i ten sposób poprawia długofalowe skutki biznesowe prowadzonych działań rozwojowych pracowników.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: organizacja szkoleń, usługi hr, organizacja procesu szkoleniowego, efekty biznesowe szkoleń, sala szkoleniowa, przerwa kawowa, przerwa na kawę, katering, catering, uczestnicy szkoleń
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz