Badanie satysfakcji pracowników jest jednym z najczęściej prowadzonychocen w firmach. Jest ono dostawcą obrazu odnośnie tego jak odbierane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są najczęściej zgodnie ze schematem: precyzyjne określenie celu oceny satysfakcji, określenie zbioru cech, określających cel badania, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, opracowanie danych z ankiet i przygotowanie raportu po badaniu.
Adekwatnie do potrzeb organizacji wybrane obszary lub całość badania zwykle powierzane jest do wykonania niezależnej firmie konsultingowej, która może wykonać wszystkie powierzone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem ocen satysfakcji pracowniczych jest formularz dla respondentów, który w zależności od warunków bywa w formie papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci firmowej.
W każdym z tych przypadków, pozyskane w ocenie ankietowej analizy dane z formularzy wpisane są do specjalnego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku jest to przygotowany specjalnie plik arkusza), który wykonuje łączenia danych i obliczenia statystyczne. Ich jakość określa o tym jak duża jest wiarygodność określonej w analizie wyniku.
Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz