wtorek, 15 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Ankieta badania

Badanie satysfakcji pracowników jest jednym z najczęściej prowadzonychocen w firmach. Jest ono dostawcą obrazu odnośnie tego jak odbierane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są najczęściej zgodnie ze schematem: precyzyjne określenie celu oceny satysfakcji, określenie zbioru cech, określających cel badania, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, opracowanie danych z ankiet i przygotowanie raportu po badaniu.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejAdekwatnie do potrzeb organizacji wybrane obszary lub całość badania zwykle powierzane jest do wykonania niezależnej firmie konsultingowej, która może wykonać wszystkie powierzone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.

Jednym z częstszych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem ocen satysfakcji pracowniczych jest formularz dla respondentów, który w zależności od warunków bywa w formie papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci firmowej.

W każdym z tych przypadków, pozyskane w ocenie ankietowej analizy dane z formularzy wpisane są do specjalnego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku jest to przygotowany specjalnie plik arkusza), który wykonuje łączenia danych i obliczenia statystyczne. Ich jakość określa o tym jak duża jest wiarygodność określonej w analizie wyniku.


Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz