Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z najczęściej robionychocen w korporacjach. Może być dostawcą obrazu zarówno odnośnie tego jak odbierane są warunki pracy jak również, co sądzą pracownicy o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są najczęściej zgodnie z listą: precyzyjne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, określenie zestawu cech, określających cel badania, odwzorowanie cech w ankiecie oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz przygotowanie raportu z badań.
Zależnie od potrzeb organizacji część ewentualnie całość prac często zlecane jest do realizacji niezależnej firmie consultingowej IT, która gotowa jest przeprowadzić wszystkie zamówione u niej zadania związane z poszukiwaną oceną.
Jednym z większych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i realizacji badań satysfakcji pracowników jest formularz badania, który w zależności od warunków bywa w postaci papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci internetowej.
Niezależnie od rozwiązania, uzyskane w formularzu ankiety badania dane z ankiet przeniesione są do specjalnego narzędzia - programu komputerowego - (w najprostszym przypadku może być to dedykowany plik Excel), który dokonuje agregacje danych i niezbędne rachunki. Ich jakość określa m.in. jak duża jest jakość określonego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz