wtorek, 20 grudnia 2011

Badanie rynku i pozycjonowanie produktu

pisanie wniosków poigKiedyś podczas spotkania w {gronie osób mających doświadczenie z POIG 8.1 staraliśmy się znaleźć taki przykład e-usługi| w grupie osób, które w swojej pracy zawodowej stykały się w jakiś sposób z POIG 8.1 poszukiwaliśmy takiego przykładu e-usługi|podczas spotkania w grupie osób pracujących nad projektami POIG 8.1 zabawilismy się w poszukiwanie takiego przykładu e-usługi }, która nie miałaby wymiennika w rzeczywistości lub substytut w świecie cyfrowym nie oznaczałby zagrożenia dla sprzedaży e-usługi. Pomimo gimnastyki umysłowej nie udało nam się tego zrobić. Jednym słowem: niemożliwym jest znaleźć nowatorski i całkowiecie oryginalny pomysł i każdy z projektów w tej czy innej formie ma substytuty. Jest li sens w składaniu wniosku o unijne dofinansowanie w ramach PO IG 8.1? Oczywiście, że ma to sens, bo po to umiemy myśleć, by pokazać, iż substytuty te nie są zagrożeniem dla sprzedaży proponowanych produktów cyfrowych. Na podobnej zasadzie, skoro we wsi jest sklep z chlebem, to nie należy uruchamiać nowego? Oczywiście, że to błędne rozumowanie, bo jeśli oferta będzie dobrze przemyslana, nie tylko zdobędzie się istniejących klientów istniejącej konkurencji, ale można też obudzić zapotrzebowanie rynku na nowe produkty i wygrać z konkurencją. Dziś wszyscy zachwycają się sukcesem sprzedażowym Apple Corp. i ich ipadem. Ale wystarczy cofnąć się pamięcią 10 lat wstecz, by stwierdzić, iż na poziomie idei pomysły tabletów były, smartfonów również, ale to Jobs jako pierwszy powiedział ludziom, że potrzebują ipada . I tu należy szukac klucza do innowacyjności e-usług, o czym pamiętają rzeczoznawcy IT. Trudno wymyśleć coś całkowicie nowego, ale można wymyśleć taką sprzedaż produktów mniej lub bardziej oryginalnych, by znaleźli się klienci. Nie rezygnuj więc z pomysłu, pracuj za to nad sposobem sprzedaży.

Rzeczoznawcy są uwrażliwieni na punkcie życzeniowego planowania sprzedaży na zasadzie takiej, że skoro mam oryginalny pomysł i świetną e-usługę, to pojawią się klienci, którzy zechcą to kupić. Otóż nie i wiedzą o tym rzeczoznawcy. Nie znajdą się, bo niby skąd mieliby wiedzieć? Przed przystąpieniem do pisania wniosku należy dobrze zdiagnozować swoja grupę docelową. Nie miejsce tu na zgadywanki, bo to natychmiast jest zauważone przez osoby sprawdzające. Pomysł sprzedaży lekcji niemieckiego w internecie, choć odpowiada celom PO IG , to udowodnienie, że znajdziesz więcej niż kilkunastu stałych klientów na tę e-usługę (plus paru swoich znajomych za free) jest praktycznie niewykonalne i ta prawda nie jest obca członkom komisji konkursowych w RIF.

Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3,


Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz